Downswing.

Har inte skrivit här på ett tag och tänkte nu bara rensa hjärnan och hjärtat lite. Det kan behövas just nu vill jag lova.
Jag har nu spelat professionell poker i över snart två och ett halvt år. Under dessa två år har jag varit en regelbunden vinnare på low-midstakes mtt´s. Jag har allt som oftast vunnit och vinstmånaderna bara rakade upp sig. Jag klättrade i nivå och även ifall det var tuffare motstånd på de högre nivåerna så lyckades jag även hitta skalpar då och då. Men mitt game visade sig i alla fall vara tillräckligt bra för vinnande mtt poker. Jag hade kortare perioder då jag inte vann något, men då pratar vi om någon enstaka vecka.
Men nu har variansen verkligen slagit tillbaka och både min bankrulle och självförtroende har fått sig en törn. Det är ganska psykiskt påfrestande att dag efter dag sätta sig vid datorn och "veta" att man kommer förlora redan innan man börjat sin "session". Nu har det snart gått fyra månader och det har fortfarande inte släppt. Jag har hittat två stycken vinster på snart 4 månader å finalborden som annars så tätt haglade kan jag under denna period räkna på mina två händer. Detta får ju mig att ifrågasätta min egna kapacitet som spelare och jag ställer mig nästan dagligen frågan: "Sprang jag över EV innan?" Och det kanske är det jag har gjort. Tvivlandet gnager på mig dag in och dag ut. Det är inte direkt den roligaste känslan. Att sedan känna att det inte finns något överhuvudtaget man kan göra stör mig också något fruktansvärt. Något borde ju kunna gå att göra. Pluggar mer pokerteori nu än någonsin, försöker lära mig mer pokermatte och läser runt på forum och läser andra spelares HH´s. Men inget jag gör verkar påverka mina resultat. Hade en gång i tiden en fin bankrulle men den börjar nu sakta men säkert sina och börjar mer å mer likna världens äckligaste färg, dvs GUL. Men jag vägrar ge upp hoppet om att jag är en vinnande pokerspelare. Det kanske är naivt tänkt men vill faktiskt inte ge upp än. Jag antar att de flesta här inne har upplevt något liknande. Hur tacklade ni motgångarna? Jag skulle uppskatta alla tips:)
Nu är det säkert massa stavfel och sjuka meningsbyggnader i denna text. Hoppas ni har överseende med det:)
Mvh en föredetta okej spelare.

Kommentarer
Postat av: Lison

oerhört trist att höra, som du vet har jag själv erfarenhet av det här. Det jag ångrade att jag inte gjorde var att ta en längre paus, typ 2-3 månader det tror jag hade hjälpt mig.

2010-10-17 @ 19:11:44
Postat av: TheGrinders

Ja, just nu är inte professionell spelare det roligaste jobbet i världen. Dock så är ju detta något alla går igenom, en eller flera ggr i sin "karriär". Men det är grymt påfrestande. Jag har dock inte tagit något break öht eg. Men ska köra några dagar off nu. Har inte direkt ngn möjlighet att breaka i 2-3månader även om det kanske är det mesta optimala i det läget jag är nu. Dock tror och hoppas jag att detta vänder snarast. Gud kan inte vara såhär arg på mig mkt längre till :) Hur går det för dig? Spelar du ngt öht längre?

2010-10-19 @ 17:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0